16 Ağustos 2015 Pazar

Tuçe Öğretmen: "1.Sınıf karnem hep pekiyi değildi."

Öğretmen olmak her babayiğidin yapacağı bir iş değildir. Öğretmenin bazı gerekliliklerini babamdan öğrendiğim aşikar.. Ilımlı olmak, Sağduyulu olmak, Her zaman gülümsemek, Öğrencilere değerli olduklarını hissettirmek, yeri geldiğinde öğretmeni gibi değil arkadaşıymış hissi vermek, tüm sorunlarını seninle çözebileceğine inandırmak, yeri geldiğinde anası, babası yerine koymak, öğrenciyle arasına asla ve katta o katı çizgilerden çizmemek ve en önemlisi DERSİNİ ANLAT ÇIK! Hocası olmamak... Çocuğa ders dışında da önemli olduğunu hissettirmek.

Her zaman söylerim ki ders dışında da daha önemli bir hayatımız var. Okul hayatımızın sadece bir kısmını oluşturuyor. Bu hayatta her zaman başarılı olunur. Başarısızlık, derslerin iyi olması değildir. Saygı, sevgi, ilgi, merak bunlardan birinde kendini daha önde tutar her zaman insan ve her zaman birine tutunarak hayatına devam eder.

Örnek verelim; Tuçe Öğretmen.
İlkokul 1.sınıf (hatırlayamıyorum bile) Matematik belli bir dönem gerçekten aşılmaz bir sorun gibi gelmişti bana bunlardan biri de 1.sınıf... Babamın matematik öğretmeni olması şöyle dursun ön yargılar yıkılmadan isterse babam Einstein olsun! Matemtiğim 3(orta) düşmüştü. Umurumda mı tabi ki de hayır..

Peki ya? Öğretmen olarak siz kızınızı neden Meslek Lisesine gönderdiniz diyen zihniyet? Meslek lisesinde okuyan öğrencilerin çoğu ailesi çok iyi durumda olmayan, eğitimi çok iyi olmayan çocukların gönderildiği yerdi. İlle de Matematik dediler. Ama hayat Matematikten ibaret değildi. Bilgisayarın algoritmasını öğrenildikten sonra ilk matematik sınavında 96 almıştım. İşte Matematiğe ulaşmanın kolay yolu da bilgisayar ve bilişimdi.

Ortaokuldan sonra Matematiğim evet hep çok yüksekti. Peki ya ilkokulda ve ortaokulda bu kızın matematiğe kafası basmıyo diyenler? Ateistler bunu da açıklayın!!!

Bunda da ders çıkarmak gerek ki her çocuk her derstte başarılıdır. Yeter ki o ilgiyi o merakı o ışığı çıkartmanın yoluna bakmaktır. Bu da hem öğrenci de hem öğretmen de biten bir iş. Öğrencinin kendisini tanıması lazım. Öğretmenin en iyi rehber olması lazım.


8 Ağustos 2015 Cumartesi

İsmetler gider, İsmetler gelir.. (Bu şarkı bana yazıldı.)

SİZ KİMSİNİZ ULANN!!!

İsmetler :) Bu şarkı bana yazıldı tam olarak hayatımı anlattığı doğrudur. Herkesi İsmete benzetmem ve aslında İsmet gibi olamayışları..

Abi kafanda kurbağa var
Abi kafanda kurup kurup 
Vuruyosun oğa buğa
Yaşlı bi kurbağa var
Bin yaşında var
Başında sis var kurbağanın
Altında sen var
Sen bi salondasın, sanıyosun ki okyanustasın ama işte
Salondasın, yanında ismet var
İsmetler gider ismetler kalır
Sen başarırsın ismet sevinir
Gerisi eski püskü boktan sandıklarda çürür
Sen düşersin ismet kaldırır
Oyun biter oyun susar
Sonunda kartlar açılır
Ne gördüğüm gördüğün gibidir aslında ve de
Ne duyduğun
Şu an senin olduğun 
Duymakta"
Kapısı kapalı etrafı sarılı
İçimizde yürür hiç görmeyiz onu
Sözleri fısıltı kalbinden asıldı
Bi büyük boşluğa her şeyi dağıldı
"mevsimlerine bölemezsin onları çünkü onlar ordalar Burdalar falan sanarken aslında kaçıncı kaçak katı Çıktılar
Sen uykudayken evini bastılar
Sen düşünürken onlar buldular
Sen peşindeyken onlar tadına baktılar
Balıktın sen bi balıktın havuzda 
Ama çamurdu üstün başın
Almadılar oyunlarına ve baktılar yollarına
Sen ileriyi düşündün, ilerleyemedin
Sen geriyi düşündün, deliğe geriledin
Onlar kimdi unuttun
Sahi onlar kim oğlum
Siz kimsiniz ulan soruyom ismete
Elimdeki tahtalarla ev yapıcam kendime
Neden onun yerine alıp ensenize vuriyim?
Yaratmak için kendimi yaralardım eskiden
Yarım yarım harcardım kendimi hiç bitmem sanarken
Bu çöplüğü düzene koymak için içimi döktüm her yere
Sonra istemedim içim yem olsun bi hergeleye
Ya da bi kertenkeleye
Sokağa çıktım sokak benimdi
Benim kadar da senindi 
Ve bunu bilen kör bi dilenci ansızın çok sevindi
Dedi ki:
Al bu kafayı sepeti ekle 
Binbir türlü mavra söyle
Benim yolum senden geçer
Biz düzeriz hikayeler"
Kapısı kapalı etrafı sarılı
İçimizde yürür hiç görmeyiz onu
Sözleri fısıltı kalbinden asıldı
Bi büyük boşluğa her şeyi dağıldı




4 Ağustos 2015 Salı

Bu kız (!)

Yanlış kararlar verebilir, boşluğa düşünce fazla ilgiye maruz kalıp hoşlanabilirsiniz. Hayaller kurabilir olmayacağına karar verip azcık daha dursun sonra gider diyebilirsiniz. Sonunu düşünmeniz lazım hele ki belli bir yaştan sonra.. O yüzden diyorum ki bu kız sizi yorar.. :D

Kısaca demek istediğim;

Bu kız beni sever
Bu kız beni öldürür
Bu kız bana güzel hayaller gördürür
Bu kız beni tutar ve kendine çeker
Bu kızla bana bir oda bir yatak bir kütüphane yeter
Belli ki bir sır vardı onun sesinde
Her düşündüğümde onu beyaz elbisesinde
Bela bulur beni ve uyku kaybolur gibi
Bu kız beni görünce gülümser
Bu kız beni sever
Bu kız beni öldürür
Bu kız bana güzel hayaller gördürür
Bu kız bana güzel yalanlar söyletir
Bu kız bana yeni bir takım şeyler öğretir
Her gece
Yalpalayaraktan giderim kapısına
Biliyorum saat çok geç ama yine de beni suçlama
Bebek, sevişmek ne demek?
Çizgi filmler mi izlesek, hiçbir yere de gitmesek, hiç kimseleri görmesek ama açtan da ölmesek iyi
Belli ki bir sır vardı onun sesinde
Her düşündüğümde onu beyaz elbisesinde
Bela bulur beni ve uyku kaybolur gibi
Bu kız
Bu kız
Bu kız

Öne Çıkan Yayın

Hibernate Nedir?

Hibernate Nedir? Veritabanı işlemlerinde bize yardımcı olan, obje kavramından uzaklaşmadan işimize devam etmemizi sağlayan bir yapı. Artık...